14 septembrie 2023

Carte - de citit

M-am uitat peste acest blog, în care nu am mai notat nimic de aproape zece ani. Văzând ultima postare mi-am adus aminte de o altă carte despre China pe care am citit-o acum doi ani.


Fen Shen: De unul singur. Memoriile unui membru al Gărzilor Roșii (Humanitas 2021) Am citit o recomandare la cineva, și mi-a părut interesantă cartea. Și chiar este! Sunt lucruri, evenimente, experențe care nu trebuie uitate niciodată. Mai ales cruzimea celor care sunt la putere. În carte citim despre viața, experiențele autorului și putem afla ce a însemnat comunismul în China.  Supraviețuirea în sistemul comunist din China a fost minune, noroc, muncă, coșmar. Viața este grea în comunism, unde partidul știe totul și are întotdeauna dreptate. Liderii de partid pot fi mituiți peste tot. (Pare așa de cunoscut. Oare doar din trecut?) Sistemul poate fi păcălit din cauza propriei lăcomii. Dar între timp câte vieți și relații au fost distruse!

Mi-a fost îndeajuns experiența comunismului de la noi. Nu mai vreau nimic asemănător. Însă ca să nu uităm sau că să reunoaștem, trebuie să ne amintim, să citim despre ce a fost.

Recomand lecturarea acestei cărți. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...