Din articol:
În ceea ce priveşte calitatea predării la clasă, lămuritoare sunt concluziile raportului care fac trimitere la testările internaţionale. Peste trei sferturi dintre elevii români sunt sub pragul alfabetizării ştiinţifice, în timp ce scorurile înregistrate la citire atestă faptul că 56% dintre şcolarii români se află la un nivel critic în privinţa lecturii.Slaba pregătire a elevilor reiese şi din examenele organizate de MECTS, ale căror rezultate nelineare ridică semne de întrebare şi asupra aplicării omogene a criteriilor de evaluare. Spre exemplu, în anul şcolar 2009-2010 un sfert dintre elevii de clasa a VIII-a nu au reuşit să promoveze evaluarea naţională derulată la matematică, deşi în anul anterior, la teza cu subiect unic, peste 87% dintre şcolari au obţinut notă de trecere.
Poate cel mai relevant rezultat este însă cel înregistrat la bacalaureat. Rata de succes la examenul maturităţii a scăzut dramatic în acest an, sub punctul de 35%. Interesantă este explicaţia ministerului, care explică acest fapt ca pe un merit ce "se datorează cel mai probabil măsurilor de control şi de evitare a fraudelor implementate cu fermitate la nivelul acestui an şcolar". Din document reiese că şi ceea ce s-a câştigat a avut costuri ridicate. Astfel, în timp ce rata de absolvire a liceului a crescut uşor, cea înregistrată în cazul învăţământului profesional s-a prăbuşit, în medie doar patru din zece tineri înscrişi reuşind să-şi finalizeze studiile. Aceasta în condiţiile în care rata de tranziţie de la liceu la facultate este la rându-i în scădere.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu