25 octombrie 2012

Mix de zarzavat

De câţiva ani în fiecare toamnă îmi pregătesc zarzavaturi date prin mașina de tocat carne puse în sare pentru iarna, dar de obicei mă țin tot anul. Astfel nu mai cumpăr condimente pentru supă și nu numai, care au tot felulri de potențiatori de aromă și nu mai știu ce.

Iată rețeta pe care am primit-o de la o cunoștință. O folosesc cu mici modificări, după posibilități și gust.

1 kg de morcovi
1 kg de pătrunjel
1 kg de păstărnac
1 kg de ceapă
1 kg de ardei
1 kg de roșii
1/2 sau 1 kg de țelină
2 kg sare sau puțin mai mult, cam 2 kg de sare la 6 kg zarzavat, proporția de rădăcinoase se poate modifica după gust.
frunze de: pătrunjel, țelină, eventual pentru ciorbă: mărar, leuștean.
Se mai poate pune 1-2 gulii.

Eu nu pun roșii, deoarece pun bulion separat, și nu mi-a plăcut mixul cu roșii. Unii folosesc doar ardei galbeni, ca să nu coloreze mâncarea, mai ales supa de pui. Mie îmi place cu ardei roșii.

Se pune în borcane, după deschidere borcanul se păstrează la frigider. Se adaugă după gust la mâncare. Fiindcă mixul e foarte sărat, eu nu mai pun sare în mâncare când îl folosesc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...