22 octombrie 2009

Pâinea noastră

A trecut un an şi ceva de când avem maşină de copt pâine, iar eu nu mai coc pâine la cuptor... După multe încercări, abia nu demult am înţeles şi am experimentat, că cea mai bună făină pentru pâine este făina tip 650.

Informaţiile de mai jos le-am primit într-un mail, le postez aici, pentru că mi-au fost de folos.

Extractia si tipul fainii:

Gradul de extractie al fainii reprezinta cantitatea de faina obtinuta din
100 kg grau, ce se regaseste sub forma unuia sau mai multor sortimente.
Sortimentul paorta denumirea de tip de faina si este caracterizat de regula
prin continutul mineral sau printr-un indice de culoare.

Tipul fainii reprezinta continutul mineral exprimat in procente fata de
substanta uscata, inmultit cu 1000. Tipurile de fainuri fabricate in Romania
sunt: faina alba de tip 480 (0.48 % minerale), superioara tip 000 (0.00%
minerale), tip 550(0.55% minerale), tip 650(0.65% minerale); faina semialba
de tip 800(0.80% minerale), tip 900(0.90% minerale); faina neagra tip 1250
(1.25% minerale), tip 1350(1.35% minerale); faina dietetica de tip
1750(1.75% minerale), tip 2200(2.20% minerale).

Odata cu cresterea gradului de extractie al fainii, pe langa cresterea
continutului ei mineral si a continutului de invelis, cresc si continuturile
de proteine, grasimi, celuloza si vitamine, atat datorita prezentei taratei,
cat si partilor periferice ale endospermului, mai bogate in astfel de
substante. De asemenea are loc inchiderea culorii fainii.

De gradul de extractie depinde si activitatea enzimatica a fainii: faina de
extractie mare este mai bogata in enzime decat cea de extractie mica.
Diferenta de activitate enzimatica dintre fainurile de extractii diferite se
datoreaza si conditiilor climaterice de cultura, de perioada de maturizare
si de degradarile suferite de boabe dupa recoltare.

Aciditatea fainii de extractie mare creste mai rapid decat aciditatea fainii
de extractie mica, deoarece, prin eliminarea unei parti din lipide este
impiedicata acumularea acizilor in timpul depozitarii.

Deşi am reţeta de jumătate de an, abia săptămâna trecută am încercat pâinea cu cartofi. A fost aşa de bună, încât câtva zile am mâncat doar pâine cu cartofi.

Iată reţeta:
300 ml apă
2 linguri ulei
2 linguri sare
2 linguri zahăr
100 g cartofi fierţi
300 g făină
drojdie: jumătate de pliculeţ - eu am pus unul întreg de 7g, am maşină XXL

Am încercat să folosesc şi drojdie proaspătă- pâinea e la fel de bună, doar că drojdia proaspătă o pun în aparat înainte de făină.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...